6 tot 8 jaar

Bibliotheek
LEIDSCHE RIJN CENTRUM

Lijkt het je cool om even in de huid van iemand anders te kruipen en vind je het supertof om op te treden voor publiek? Tijdens de lessen van Sesar Toneel leer je hoe je je stem goed kan gebruiken op het toneel, hoe je teksten kan bedenken en onthouden, hoe je met anderen samen speelt en vooral hoe je plezier kan hebben met toneel! Geïnspireerd door verhalen uit de bieb maken we een kleine voorstelling om te laten zien aan het publiek.

De cursussen van Sesar Toneel zorgen voor een kennismaking met en verdieping van toneelspelen, verhalen, taal en fantasie. Er wordt in de cursus gewerkt vanuit een (prenten)boek dat op speelse wijze wordt gebruikt om de verbeeldingskracht te ontwikkelen en door middel van spel en beweging op te gaan in het verhaal.

Zin om mee te doen? Meld je aan voor een proefles in september 2021

Zie ook: Bibliotheek Utrecht

Wie: 6 tot 8 jaar
Type: lesgroep
Tijd:  woensdag van 15:30 tot 16:30 uur
Wat:  12 lessen 
Waar:  Bibliotheek Leidsche Rijn Centrum
Kosten:  €80 (€70 voor leden van bibliotheek Utrecht). Na de (gratis) proefles geven de kinderen aan of ze door willen met de lessen

Proefles zondag 12 september 13:45-14:15 uur

Planning:

22 (proefles), 29 september 2021

6, 13, 27 oktober 2021

3, 10, 17, 24 november 2021

1, 8, 12 december 2021 (eindvoorstelling)

Aan het eind van de lessenreeks geeft de groep een voorstelling voor ouders, broers en zussen. Zo kunnen de kinderen laten zien wat ze hebben geleerd en oefenen ze met optreden voor publiek.

DOCENT

MEREL

 

Ik ben Merel. Omdat ik graag verhalen lees, heb ik Nederlands en Literatuurwetenschap gestudeerd. Toen kwam ik erachter dat er iets is dat ik nóg leuker vind dan het lezen van verhalen, en dat is het (laten) spelen ervan. Zodoende ben ik de opleiding tot Docent Theater gaan volgen. 

Ik zie toneelspelen als een prachtige manier om in andermans schoenen te stappen, een nieuwe kant van jezelf te ontdekken en andere werelden te verkennen. Ik vind het belangrijk om in mijn lessen een sfeer te creëren waarin iedereen zich vrij voelt om zichzelf te zijn en op te gaan in het spel. Ik wil de verbeelding van de kinderen stimuleren en ze leren hoe ze die met hun stem, met beweging en in samenspel vorm kunnen geven, om uiteindelijk samen tot een presentatie voor publiek te komen.